Auteur | Message |
---|
Marquise des Loups Othelliste
Nombre de messages : 3428 Localisation : Wolfmoon Island; île aux brèves idylles annotées avec de verts stylos subtils aux pointes écolos dégradables inimitables... Date d'inscription : 22/05/2011
| |
| |
Nombre de messages : 3428 Localisation : Wolfmoon Island; île aux brèves idylles annotées avec de verts stylos subtils aux pointes écolos dégradables inimitables... Date d'inscription : 22/05/2011
| Sujet: Meyer Davis' Band & Smith Ballew - 1928 Mar 20 Mar 2012 - 21:43 | |
| Roaring Twenties: Meyer Davis' Band & Smith Ballew - My Old Girl's My New Girl Now, 1928 Vidéo et commentaire ajoutés par 240252 le 13 févr. 2010
- Citation :
- Meyer Davis' Swanee Syncopators, voc. Eddy Thomas (Smith Ballew) - My Old Girl's My New Girl Now, Brunswick 1928
NOTE: Meyer DAVIS was not a bandleader in the normal sense. He was basically a supplier of orchestras for "society" galas, debutante coming-out parties, Presidential Balls and such. Meyer could have several 'pick-up' bands out on dates at the same time. High Society loved him and he prospered catering to society. Meyer was active all throughout the 1920s, in fact his orchestras was so successful that ca. 1926, he was able to purchase 'The Willow Grove Park' in Pennsylvania, where his own orchestra often performed for dances at the Park. To amuse his patrons, Davis added many new innovations including performances by elephants, a tropical fish exhibition, a 'Perfect Foot Contest' sponsored by the Chiropody Society of Pennsylvania, the 'Inez Wood Diving Nymphs', balloon rides and even performances by other bands such as Paul Whiteman's. Meyer also led the orchestra for director Otto Preminger's 1962 film "Advise and Consent", starring Charles Laughton, Henry Fonda, and an all-star cast."
Dernière édition par Marquise des Loups le Jeu 22 Mar 2012 - 16:19, édité 2 fois | |
|
| |
| |
| |
| Sujet: Smith Ballew & His Orch. - Time On My Hands, 1931 Jeu 22 Mar 2012 - 16:14 | |
| Smith Ballew & His Orch. - Time On My Hands, 1931 Commentaire et vidéo ajoutés par 240252 le 10 juil. 2009 - Citation :
- "Smith Ballew & His Orchestra - Time On My Hands, Columbia 1931
NOTE: Smith (Sykes) Ballew (1902 1984) was an American actor, singer, and orchestra leader born in Palestine, Texas. He attended Austin College and the University of Texas. He began his singing career on the radio and in the late 1920s he became one of the most recognizable vocalists on hundreds of dance band and jazz records (during this time, Ballew along with Scrappy Lambert, Dick Robertson, and Chick Bullock were the most prolific vocalists). In the early 1930s had his own band. Between 1929 and 1935, scores of records were issued under his own name for OKeh, the dime store labels (Banner, Domino, Jewel, Regal, Perfect, Oriole as Buddy Blue & His Texans or Jack Blue's Texans), Columbia, and Crown. In the 1930s Smith Ballew became one of the earliest of the singing cowboys on the movie screen. He did a series of musical Westerns for Paramount Pictures and one for 20th Century Fox, continuing in supporting roles until the 1950s. He died at the age of 82 in Longview, Texas." | |
|
| |
| Sujet: Nina Simone - Don't let me be misunderstood Jeu 22 Mar 2012 - 16:32 | |
| Nina Simone- "Don't let me be misunderstood" (1964) commentaire et vidéo ajouté par funknroll le 19 mai 2007 - Citation :
- 'Wrestling for the soul of America.'
I grew up in the South and Midwest during the civil rights years and their aftermath. It challenged everything about my world and changed my perception of life. Not a single day passes where the lessons learned are not effecting my perceptions, my outlook, or my aspirations. What is right now comes from their paths, what is wrong is from where any of us have lost the way. It's on each of us to make it better for each other. Selflessness brings us into the better angels of our nature. This is my psalm of love to my heroes, the bravest of the brave.
The PBS series, EYES ON THE PRIZE, has become available again. To me, it is the single greatest and most relevent thing ever shown on television. Check it out and be heartened by the bittersweet struggle for the very soul of America. Peace.
EYES ON THE PRIZE dvd: http://www.amazon.com/Eyes-Prize-Americas-Rights-1954-1965/dp/B0031WNYHK/ref=... | |
|
| |
| Sujet: Smith Ballew - Just Can't Be Bothered With Me (1930) Lun 26 Mar 2012 - 9:39 | |
| Smith Ballew - Just Can't Be Bothered With Me (1930) Vidéo et commentaire ajoutés par edmundusrex le 9 juil. 2008 - Citation :
"Smith Ballew (real name Sykes Ballew) (January 21, 1902 -- May 2, 1984) was an American actor, singer, and orchestra leader.
Starting in the late 1920s he became one of the most recognizable vocalists on hundreds of dance band and jazz records (during this time, Ballew along with Scrappy Lambert, Dick Robertson, and Chick Bullock were the most prolific vocalists), and in the early 1930s had his own band.
Bert Lown (June 6, 1903-November 2 (or 20), 1962) was a violinist and orchestra leader.
He was born in White Plains, New York. He began as a sideman playing the violin in Fred Hamm's band, and in the 1920s and 1930s he led a series of jazz-oriented dance bands (the most famous being the Biltmore Hotel Orchestra), making a large number of recordings in that period for Victor Records. In 1925 (or 1930), he composed the well-known standard "Bye Bye Blues" and he also wrote some other songs. By the mid-1930s he quit leading the orchestras, becoming a booking agent and manager; eventually he left the music industry and moved on to executive positions in the television industry. He died of a heart attack in 1962 in Portland, Oregon.
Buddy Blue (alias Smith Ballew) with Bert Lown & His Hotel Biltmore Orchestra - The one I love just can't be bothered with me (1930)."
Dernière édition par Marquise des Loups le Jeu 29 Mar 2012 - 12:45, édité 2 fois | |
|
| |
| |
| |
| Sujet: 1930 Bert Lown - I'm Yours d'Ethel Merman Lun 26 Mar 2012 - 11:07 | |
| ♥´☆`♥ ´☆`¤º°°¨¨°☀It was in 1930 with Bert Lown I'm Yours Vidéo et commentaire ajoutés par MusicProf78 le 26 févr. 2011 - Citation :
- "One of Lown's most popular recordings was this Johnny Green/E Y Harburg ballad.
78rpm: Victor 22541 - I'm Yours (Harburg-Green) by Bert Lown & His Hotel Biltmore Orchestra, vocal by The Biltmore Rhythm Boys. Recorded 9/25/30." ♥´☆`♥ ´☆`¤º°°¨¨°☀Composition d'Ethel Merman et du musicien pianniste Johnny Winter dédicacé à Bonnie. Lyrics of I'm Yours Ask the sky above And ask the earth below Why I'm so in love And why I love you so Couldn't tell you though I tried do Just why I'm yours. When you went away You left a glowing spark Trying to be gay as Whistling in the dark I am only what you make me Come take me I'm yours How can I happy I would be to beg or borrow For sorrow With you Even though I knew Tomorrow You'd say we were through. If we drift apart Then I'll be lost and alone Though you use my heart Just for a steppin' stone How can I help dreaming of you I love you I'm yours Recorded By:Ruth Etting Billie Holiday Bert Lown Orchestra Artie Shaw Orchestra Dean Martin et plus encore pour le plaisir des amants de la musique aux moult genres d'aujourd'hui et d'antan ♥´☆`♥ ´☆`¤º°°¨¨°☀ "The sky is purple and made of hedgehogs" ~ Cassandra Clare in Clockwork Angel
Dernière édition par Marquise des Loups le Jeu 29 Mar 2012 - 12:46, édité 1 fois | |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| Sujet: David Guetta - Turn Me On ft. Nicki Minaj Mar 27 Mar 2012 - 7:34 | |
| | |
|
| |
| |
| |
| Sujet: ART-THERAPIE LE FIL D'ARIANE & Musicothérapie Mer 28 Mar 2012 - 12:15 | |
| Musique de relaxation I Mandalia Music : ART-THERAPIE LE FIL D'ARIANE ART-THERAPIE LE FIL D'ARIANE Vidéo et commentaire ajoutés par ARTTHERAPIE le 8 sept. 2008 - Citation :
- "ART-THERAPIE LE FIL D'ARIANE : le chemin de DL (h, 47 ans)
**** ART-THERAPIE LE FIL D'ARIANE Ariane Walker 12 rue Antoinette 93100 Montreuil 01 48 59 44 98 / 00-33-1 48 59 44 98 art-therapeute, artiste, psychologue n/ ddass - adeli : 939300414 info @ art-therapie- le fil d ariane.net http://artscad.com/@/Art Therapie Le Fil D Ariane http://www.myspace.com/arttherapielefildariane ART-THERAPIE LE FIL D'ARIANE sur http:// video . google .com " Musicothérapie, médecine de demain part.1 Vidéo et commentaire ajoutés par harmonicworld le 27 mars 2008 - Citation :
- "Philippe Barraqué, fondateur de la thérapie vocale et de la méthode La Voix qui guérit, retrace en compagnie du journaliste Marc Menant son parcours de musicothérapeute. Quelles sont les indications thérapeutiques de la musicothérapie et les recherches scientifiques en cours? Puis la séance commence par un lâcher prise, la perception des résonances internes."
Musicothérapie, médecine de demain part.2 « De toutes les sciences que l'homme peut et doit savoir, la principale, c'est la science de vivre de manière à faire le moins de mal et le plus de bien possible. » de Léon Tolstoï in Lettre à Romain Rolland
| |
|
| |
| Sujet: Native American Indian Spirit of Meditation Jeu 29 Mar 2012 - 10:27 | |
| | |
|
| |
| Sujet: Hubert Félix THIEFAINE - Lorelei Sebasto Cha.wmv Jeu 29 Mar 2012 - 13:09 | |
| "Mon blues a déjanté sur ton corps animal..." Hubert Félix THIEFAINE - Lorelei Sebasto Cha.wmv Vidéo, paroles et commentaire ajoutés par Joh76600 le 19 juil. 2011Paroles: Hubert-Félix Thiéfaine. Musique: Claude MairetMon blues a déjanté sur ton corps animal Dans cette chambre où les nuits durent pas plus d'un quart d'heure Juste après le péage assurer l'extra-ball Et remettre à zéro l'aiguille sur le compteur. Ton blues a dérapé sur mon corps de chacal Dans cet hôtel paumé aux murs glacés d'ennui Et pendant que le lit croise l'aéropostale Tu me dis "Reprends ton fric. Aujourd'hui c'est gratuit." Lorelei, Lorelei Ne me lâche pas j'ai mon train qui déraille Lorelei, Lorelei Et je suis comme un cobaye qui a sniffé toute sa paille Tu m'arraches mon armure dans un geste un peu lourd En me disant "Reviens maintenant je te connais. Tu me rappelles mes amants rue barrée à Hambourg Quand j'étais l'orpheline aux yeux de feux follets. Tu me rappelles mes amants perdus dans la tempête Avec le coeur-naufrage au bout des bars de nuit." Et tu me dis "Reviens je suis ton jour de fête. Reviens jouir mon amour dans ma bouche-agonie." Lorelei, Lorelei Ne me lâche pas j'ai mon train qui déraille Lorelei, Lorelei Et je suis comme un cobaye qui a sniffé toute sa paille Le blues a dégrafé nos coeurs de cannibales Dans ce drame un peu triste où meurent tous les Shakespeare Le rouge de nos viandes sur le noir sidéral Le rouge de nos désirs sur l'envers de nos cuirs Et je te dis "Reviens maintenant c'est mon tour De t'offrir le voyage pour les Galapagos." Et je te dis "Reviens on s'en va mon amour Recoller du soleil sur nos ailes d'albatros." Lorelei, Lorelei Ne me lâche pas j'ai mon train qui déraille Lorelei, Lorelei Et je suis comme un cobaye qui a sniffé toute sa paille Copyright here; tous droits réservés aux paroles accolées ci-dessus pour fin d'éducation musicale uniquement.Yes for Hubert-Félix l'agent double du déjantement lent en Blues fluorescent ! Musique astrale so chaude de Claude Mairet! | |
|
| |
| Sujet: Hubert-Félix THIEFAINE - Bercy 1998 Jeu 29 Mar 2012 - 13:57 | |
| | |
|
| |
| Sujet: Alan Stivell - Suite Irlandaise Lun 2 Avr 2012 - 12:55 | |
| | |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| Sujet: "Siegfried" Idyll Eötvös Mar 3 Avr 2012 - 4:21 | |
| | |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| Sujet: Alain Delon - Comme au Cinéma Jeu 5 Avr 2012 - 12:45 | |
| 13 JUILLET 1987 Alain Delon Comme Au Cinéma.mpg Paroles ou lyrics de Comme au cinéma interprétées par Alain Delon
Blanc et noir Extérieurs xxxxx sur la Jaguar Comme au cinéma Mise au point sur moi (Parlé:) On a raconté plein d'histoires Entre "le Jeune Loup" et "le Guépard" C'était souvent assez banal Mais ça suffit pour faire du mal Y a des gros plans des images floues La vérité c'est juste en dessous Qu'est-ce qu'on peut dire D'un homme comme moi ? On dit c'qu'on veut Moi, je changerai pas ! (Chanté:) Quelques mots qui pourraient changer le scénario Comme au cinéma Mise au point sur moi (Parlé:) Plans serrés, musique d'ambiance Quelque fois on s'trompe de séquence Ni passé simple ni passé compliqué J'conjugue ma vie à l'imparfait (Chanté:) Sous les projecteurs Manque de chaleur C'est tant pis pour les acteurs (Parlé:) Mais quand je suis tout seul devant le miroir Derrière les mots, derrière l'image, Y a plus de star Et tout ce qui se passe à l'intérieur Ça s'appelle aussi la pudeur Le meilleur rôle d'un homme public C'est de ne jamais ressembler à ses critiques Moi, je suis comme tout le monde Je n'suis pas très sûr Mais j'ai des rêves pour le futur (Chanté:) De projecteurs tout en couleurs Pour faire rêver les menteurs Plus de projecteurs Coupez moteur C'est trop dangereux Pour le coeur (Parlé:) Je voudrais simplement qu'un jour Tu reviennes enfin me parler d'amour Les caméras resteraient à leur place Et entre nous on briserait la glace (Chanté:) Car si je t'aime du fond de ma nuit Américaine C'est plus du cinéma Mise au point sur toi (Parlé:) Alors pour toi, pour moi On laisserait tomber la comédie Et on s'écrirait un roman Pour toute la vie Allez viens, ferme les yeux, Et sur l'écran de mes paupières closes Alors certainement, toi, Tu verras quelque chose (Chanté:) C'est plus du cinéma... Mise au point sur toi...Paroles et Musique: JM Moreau, R.Musumarra 1987 © 1987 - Disque Carrère Copyright here; paroles accolées ci-dessus pour fin d'éducation musicale uniquement. | |
|
| |
| |
| |
| |
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Living Room de Marquise des Loups | |
| |
|
| |
| Living Room de Marquise des Loups | |
|